Sunday 1 July 2012

OH.... LAMANYA...

Alhamdulillah...

Hari ini dapat juga aku bukak blog aku ni...

Lama sangat dah aku biar bersawang, jin pun dah dok bersarang dalam ni...

Sejak abis cuti 2 minggu tu, aku jadi busy semacam...

Pelik...

Padahal Belan dah pindah dok sekali ngan aku...

Semua beban dah tinggal separuh la kan, tong-tong dengan suami sendiri...

Busy mende?


Busy dengan hal opis : settle marking, key in exam marks, oh, saringan sports day,  rehersal sports day, sports day...yg faling mencetuskan mood busy aku tu ialah.. AKU JADI EMCEE SPORTS DAY... panik sampai nak buat keje apa pun bersepah.. key in markah pun tak leh settle2... dengan dok sibuk google teks pengacara majlis nye...dah la aku n partner sama2 zero dalam bab emcee ni..sama2 newbie kat opis ni, so tak sure macam mana surrounding sports day diorang... Bengang gak la... Yang opis mate aku pulak dok tegur aku dok senyuummmm je, macam happy dapat jadi emcee nanti. Ye la kau! Ko nak aku melalak meraung tergolek-golek baru ko paham aku taknak jadi emcee ni.


Dah jadi budaya kat opis aku ni, yang baru akan pegang tugas-tugas yang memang siapa pun teringin ni. Aku boleh terima jugak la, aku tau aku baru, tapi at least bagi la aku partner dengan senior yang dah biasa dengan kerja ni, so aku boleh BELAJAR. Kalau dah sama2 nak belajar, siapa yang nak mengajar? Semua dok zahirkan simpati melalui ayat2 yang kononnya berempati la... Hakikatnya, semua lega masing2 tak terpilih, ketawa kat belakang sebab aku n budak baru yang kena.


Pastu masa sports day tu, ramai pulak yang dok bagi direction kat aku n partner. Aku dah rehersal 3 kali, semua ok. Flow semua ok. Elok pulak masa hari sukan tu, ramai pulak sibuk nak tukar flow program. Pastu tak inform pulak kat aku, terkontang kanting aku nak control flow program yang da kena kacau ni.  Tu yang aku tak puas ati tu, nampak macam aku ngan partner yang tak prepare! TapK mujur flow masa VIP ada, cun sangat la. Cuma last2 tu, yang ni suruh umum perempuan la, yang ini suruh umum lelaki dulu la. Yang ni suruh orang ni bagi hadiah la, yang tu suruh yang tut pilak bagi hadiah la. Woi, jangan kacau la. Aku dah prepare semua! Aku ni bukan pro, ko kacau sikit, habis semua bersepah la wei! Kesian kat partner aku tu, dah la mengandung sulung 7 bulan, sampai merah padam muka dia kena tegur. Padahal bukan salah dia pun, aku pun bengang!


Tengok la nanti, minggu depan mesti ada sports day post mortem. Aku tau, mesti ada bunyi pasal emcee. Aku tunggu saat tu.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment