Monday 4 November 2013

Atuk Opah Naik Bas

Semalam pukul 12.00pagi  kitorang gi ke Terminal Amanjaya. 
First time masuk sini..
Selalu drop or pick up org kat luar je..
Masa tu merasa la masuk dalam terminal ni..
Tapi sayang..
Dah tengah malam kan, mane de kedai yang bukak. 
Tu mujur de kedai mamak bukak


Aku, Belan ngan Abg Auf g ronda2 dalam nie..
Tengok pe yang de..
Tapi mcm tak best sebab semua kedai tutup kan..
Tak de feeling..
Naik escalator...Pusing2..then turun balik..
Hmmmm..




Pastu nampak si kenit ni.. Dari atas dah dengar suara dia terjerit-jerit...Anak sapo la nih!

 Ini budak la..
Adik Ajim nama nya..
Gile kentang excited nya..
Apa pasai ntah!..
Mula2 aku syok je tengok dia berlari sana sini..
Tapi lepas tu dah start terguling-guling..
Panjat tangga..
Rimas la gak..
Sikit punya susah nak amik gambo dia,,,
Sesaat pun tak diam..


Yang lain2 semua lepak dalam kedai mamak Di Naina.
Adik Ajim ni dalam kedai mamak ni pun dia nak berguling2..
Dah la lantai kedai mamak ni terlebih bersih,,
Geram aku tengok..
Tak pasai2 dia tolong mamak tu mop lantai!.
Upah mana la dei!


Abg Auf mau plak bantai roti canai gula ngan teh tarik..
Belan minum lai ci kang suam..
Aku?
Aku diet..hahaha..
Dah pukul 12.45 pg kot!
Takkan nak makan kot..
Lapo tu memang la...
Tapi mujur de wifi..
So aku layan tenet je la..
Adik Ajim yang menggila tu biar adik aku handle..
Hahaa..

Owh, lupa..
Atuk ngan Opah yang naik bus kul 1 pagi,
Bus ni direct ke LCCT..
Pagi sok kul 7 diorang nak naik flite ke Labuan..
Adik Aku Shidada wat degree kat UMS Kampus Labuan..
Diorang cuti seminggu..
So mak ngan abah gi jalan2 Labuan ngan adik aku kat sana..
Aku kumpul duit dulu.,
tahun depan leh jalan Sabah..
Harap2 la murah rezeki kami sekeluarga nak ke sana, InsyaAllah

Tadi call opah, semua dah slamat sampai kat Labuan.
Dah jumpa dah ngan Shidada..
Seronok la dia tu,,,
Jumaat nnt diorang balik..

K la..nak siap2 nak kluar ni..
Tengah tunggu Belan balik dari pekan.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment