Saturday 28 January 2012

Cannot Sleep ..... :(

Aku demam lagi.

Buat keempat kali.

Mujur masih cuti.

Tak perlu amik mc..


Hmmm.... Patutkah aku mengeluh.. Sakit kan ujian Allah, untuk menghapus dosa-dosa kecil ataupun menambah stok pahala kepada si penerima ujian.

Tapi kalo sudah sampai 4 kali aku on-off demam, aku rasa ini dah ada penyakit lain. Mak aku @ opah pun sudah bising-bising pagi tadi..


Opah : Pergi hospital pagi ni, check darah!

Mama : Haa..? (baru terjaga tido, suara halilintar opah wat aku blur-blur jap)

Opah : Pergi hospital,check darah! Demam memanjang, kang ada penyakit lain kang payah!

Mama : Ajim ni macam mana?

Opah : Hantar la ke nursery..

Mama : Tak nak la, berkurang lagi stok susu dia nanti.

Opah : Hantar kejap je, sementara pergi hospital, balik hospital terus ambil balik.

Mama : Auf?

Opah : Bawa la pergi hospital, atuk kan ada leh tolong jaga..

Mama : Hmmm...


Sudah nye sampai la pukul 3 pagi ni aku tak pergi pun hospital..

Motif tulis dialog panjang2 kat atas tu? .. Ntah.. haha


Tapi aku tahu aku kena pergi check juga darah ni. Memang lain macam sangat demam ni. Bukan demam terkena hujan ke, terkena embun ke.. Tapi demam sebab something dalam badan aku ni yang tak sihat..Aku demam stail sejuk beku kaki dan tangan plus menggigil sebab sejuk. Sampai aku confius, memang sejuk ke malam ni atau aku yang sejuk. Tapi aku tengok adik Ajim ni elok je tidur tergedang dengan baju air-cond dia, means cuaca ok la kan. Aku yang KO.

Maybe petang lepas kerja ke, aku straight terus ke hospital. Betul. .Cadangan yang bernas. Tak perlu usung  tentera aku yang dua orang. Ok, misi akan dilaksanakan pada minggu depan.

Sudah la, nak tidur balik. Banyak kerja menanti esok.


[ Aku tak takut jarum ye, tak ada masalah pun nak pergi menyerah diri untuk diambil darah :P ]


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment