Tuesday 8 January 2013

Kami sopink katil angry bird.. Hikhik

Sabtu mlm ahad aritu tetiba je Belan ajak g tengok ekspo perabot kat SSU. Aku terkejut sebenonye. Belan ni mane mahu kalo bab menghabiskan duit ni. Tu semua tanggungjawab aku tu. Cari duit tu biar sesama, tp bab perabis duit tu mmg aku volunteer buat. Dah aku yg expert bab ni. Expert sangaaaattt....cesssss....

Ni kes aku confirm nak join main kutu ngan opis mate aku sebenarnya. Even turn aku bln 3 nnt. tp sbb dh confirm nk join main kutu, so poket adalah terasa berat di situ. Maka haruslah operasi meringankan beban poket dilakukan dengan kadar yang segera. Kuikuikui...

Pusing2 karnival perabot tu. Terbekenan kat benda





Adik Azim plak dah transform jadi mandor kwsan ni. Belan la dok ngekor dia. Aku tak leh, kn aku dlm misi nak menghabiskan duit. Haha

Tp murah kan harga tu. RM 1799. Dpt katil 3 tgkat sekali ngan tiga tilam. Ok la kn. Tu pun dia bg kurang kat aku. Rm 1700. Tilam tu kalo tgk betul2 semua lain2. Belan nak tilam yg warna light purple. Kualiti elok sikit. So kne tukar lg 2 tilam yg ats n bwah. Upgrade jenis tilam tambah RM 160. Satu tilam 80henggwt. Aku tukar 2tilam. So total semua. RM 1860.

Boleh book dulu. Tempoh nak hold book pn lama gak . 6 bln. Boleh pilih bila nak diorang hantar rumah kita. Disebabkan duit kutu aku dpt bln mac nnt. So aku suruh la diorang hntar umah aku end of mac nnt. Haha. Pandai kn aku budget. Aku bayar deposit RM 100 je mlm tu. Nnt diorang dh antar katil ni g rumah aku baru byr abis. Kira aku just lock price je dulu. Sebab promo ni sampai hari ahad 6 jan je. Pastu balik hrga asal. RM2500 xsilap aku.

Owh lupa plak. Free delivery dlm perak. Pasang pun free. Hehe.. Suka... Suka. ..

Actually kan. Aku xbuat satu entri pun pasal rumah baru aku. Haha.. Gambo melambak je. Nak taip entri tu malas nk mam. Nnt la kot rajin. Aku tunjuk la rumah aku. Kot rajin la ye. Aku tak masuk lagi rumah ni. InsyaAllah hjg bln nnt. So far wiring dh 80% siap. Elektrik ngn air dh ada dh. Tgh nk confirm kitchen cabinet je lagi. EHHHHH... terstory pasai rumah la plak.. Xpe..xpe..teaser rumah aku. Haaa... Teaser sgt la. Ntah sape nak amik tau pasai rumah aku ni ha. perasan terlebih.

Berbalik pd karnival perabot tu. Aku nyaris2 gk la nk beli kerusi ni 2 bijik.



Yg warna merah. Seperti yg digayakan oleh Abg Auf. Harga 90hengget sebiji. Tp sbb aku nk amik 2 diorang bg rm75 sebijik. So klo amik 2 jd rm150. Pastu klo tmbah balik ngn harga katil td tu total rm2010. Diorg diskaun lg dpt ngam2 2000hengget. Tp bila pikir2 balik. Kerusi papan als ngn bantal ni pun 70henggey sebijik. Rasa mahai beno la kan.so xjd amik kerusi ni. Amik katil udoh le. Balance duit kutu nnt boleh beli cat ke kan. De pekdah gk.





Set sofa 3+2+1 ni pun aku minat gk. Design mcm modern gitu. Tp material dia tu yg slack. Lembut sgt. Xpadan ngan anak jantan aku 2org tu. Bantai diorang lompat2 atas sofa ni. Aku rasa mau koyak tang jahitan dia.macam senang pecah. So xjadi amik gk. Selamaaaaattty duit kutu aku.

Kesimpulannya. Aku dpt ngap sebijik katil. N aku puas hati. Hopefully yg diorang nk deliver bln 3 nnt pun aku puas ati la harapnya. Aminnnnnnnn....

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment