Saturday 5 May 2012

TUGASAN INDIVIDU KURSUS INDUKSI - SOALAN 83

Encik Rahim telah dilantik sebagai seorang Ketua Pengarah di sebuah Jabatan kerajaan ;


a) Bagaimanakah dapat ditentukan bahawa beliau mempunyai kepimpinan yang unggul?


15 Ciri Pemimpin Unggul

Ciri-ciri Pemimpin Unggul

Ciri-ciri Pemimpin Unggul

Pemimpin Unggul

Kepemimpinan

Pemimpin Berkualiti

Pemilihan pemimpin perlu memenuhi ciri kepimpinan unggul - Titah Sultan Pahang


b) Jelaskan ciri-ciri seorang Ketua Jabatan yang mempunyai kepimpinan yang berkesan.


Kepimpinan Berkesan

Kepimpinan Berkesan - Cikgu Nazeli

Kepimpinan

Formula Kepimpinan Berkesan

Kepimpinan Berkesan Membawa Perubahan Tingkahlaku Kakitangan


c) Huraikan cara-cara untuk mengelakkan perbuatan pilih kasih dalam tindakan-tindakan di kalangan ketua organisasi.


Pilih Kasih Dalam Suasana Meritokrasi

Keadilan Elak Salah Guna Kuasa

Rasuah


Soalan ketiga ni susah sikit nak cari artikel yang 'neutral'. Kalau search pemimpin elak pilih kasih, kronisme, berat sebelah, bias.... artikel yang ada kebanyakannya adalah berkenaan isu politik dan pemimpin yang pilih kasih, berat sebelah,bias...hahaha...apparaaaaa...


Aku buat link ni untuk memudahkan jerja aku nak buat tugasan individu aku malam nanti. As mentioned before, operasi google-edit-print akan dilakukan. So aku dah google, tinggal nak edit n print. tu malam ni punya operasi. Nanti dah siap aku publish la dalam blog ni, so nanti next time sapa dapat soalan induksi sama dengan aku, boleh la korang copy paste je. Aku ok je..Baik tak hati aku. Muahaaaaa.....


Petang ni nak g borong tudung 3 helai, sebab aku ada 3 helai baju kurung baru, semua aku nak melaram masa kursus induksi nanti. Haha.


Published with Blogger-droid v2.0.3

8 comments:

  1. salam..saye dpr soklan yg same mcm akak..hmm...dgn muka x malunya nk tgk akak punyer leh x??huhuu

    ReplyDelete
  2. salamm...blh x, puan publishkan jwpn yg puan dpt. tqvm... -fida

    ReplyDelete
  3. anything email me at
    mamaaufpapaajim@gmail.com

    ReplyDelete
  4. salam dik, akak ni pun dpt soalan sama spt ini, boleh tak akan dptkan jwpn yg adik punya sbg panduan, mklumlah org lama cam akak ni lmbt sikit nak faham...tqvm

    ReplyDelete
  5. salam :) saya da email pada akak..sila semak..mekasih ;)

    ReplyDelete
  6. sy pon da email sis...thx ya

    ReplyDelete
  7. saya harap- dapat membantu saya untuk article pilih kasih 2. tq

    ReplyDelete
  8. salamm akak sy dapat soklan sama ngan akak nie..huhuuu naaaakkk... camne erkkk... induksi minggu depan dah ni hehehe

    ReplyDelete