Saturday 21 January 2012

Istiqamah ye mama auf...



semalam aku cakap nak settle kan keje2 aku yang tertangguh..so pg td aku pun memulakan salah satu dr keje yang tertangguh tu...

actually, aku sedang cuba beristiqamah untuk terus menyusukan adik ajim sepenuhnya dengan susu badan..alhamdulillah dah nak masuk 3bulan adik ajim ni menyusu sepenuhnya dengan susu badan...

dah 3 minggu aku mula bekerja setelah 2bulan cuti bersalin..sepanjang mula bekerja ni aku tak konsisten buat stok EBM untuk adik ajim..akibatnye,stok susu semakin kurang...nyaris2 aku nak campur susu formula dah kat adik ajim tu...tp memandangkan aku akan bercuti seminggu raya cina ni, so aku bertekad nak wat stok ebm banyak2 time cuti ni...

so pg td aku pn mulakan sesi memerah susu...slalu alhamduliilah aku leh dpt paling kurang pn 3.5oz susu..tp td aku dpt sket je dari biasa even masa nak perah tu aku rasa dah bengkak on confirm leh dpt 4oz pn paling kurang...tapi...


sedih..plus ngan cracked nipple td,aku sampai rasa macam nk demam sebab pam punye lama sampai sakit n crack nipple aku...tp dpt nye 3oz...tu pn setelah bersusah payah...


ni yg buat aku rasa down balik nak teruskan wat stok susu ni...huhu..tp mujurla papa ajim tadi pujuk mama and suruh mama rest..sejuk gak la ati de org kita nak share pe yg kita rase..


adik ajim,mama minta maaf mama ter down sket tadi..mujur papa ada td..huhu...mama janji untuk istiqamah sepanjang seminggu mama cuti ni untuk wat banyak2 stok susu adik ajim ye...insyaAllah...


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment