Thursday 7 June 2012

BELAN, CUTI LA!

Eeeeeee...

Cuti sekolah dah masuk minggu kedua dah...

Minggu depan dah start kerja balik...


Laki aku ni hari tu yeye je janji nak amik cuti sehari...

Konon nak teman aku dok umah bela anak-anak...

Haaaa....bela anak pun nak kena berteman ke weih :P

Tak ada la, aku cuti 2 minggu (10 hari sebenarnya, Sabtu ngan Ahad tak kira la kan)...

Belan janji nak cuti Isnin 4 Jun...

Tapi Isnin tu dia kena lapor diri ke opis baru kat SSU ni...

Takkan first day kat opis baru dia nak cuti dah..

Melampau la kan...


Ok, aku faham...

Aku pun tak kejam sangat la weih...

Yang aku rasa tak puashati nyer ialah....

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

SABTU NI BELAN KERJA !!!


Bengang la...

Patutnya minggu ni dia kerja 4 hari, berkepit ngan aku 3hari...

Ni dah jadi kerja 6 hari, berkepit ngan aku sehari je!

Mana cukup!

Tak cukup!

Aku nak hari-hari...

Belan, jom kita benti kerja nak?

Anak-anak kita bagi makan pe yang ada, tanah merah kt belakang rumah ni pun banyak.

Tak cukup kita makan batu jalan tu, pun banyak gak.

Huhuhuhu...sewel dah bini Belan ni.


Belan kerja  Isnin sampai Jumaat..

8.30 am - 5.30 pm..

Dalam sebulan mesti ada sekali kena kerja hari Sabtu, full 8.30 am - 5.30 pm.


So bulan ni dia boleh pilih nak kerja either 30 Jun atau 9 Jun...

Balance lagi 2 Sabtu tu dah full staff lain dah booked...

Belan ka baru lapor diri kat sini, so dia lewat book la..

Tapi, tarikh 30 Jun tak boleh sebab 1 Julai nak pergi kenduri kat Negeri Sembilan...

So terpaksa la dia kerja Sabtu ni...


Belan, u hutang 2 hari berkepit eh...

Ganti balik!


No double meaning ye, kalau ada pun, ada i kisyah kerrr ? I tak kisyahhh okkssssss..... :D

Bubbye.....


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment