Monday 31 December 2012

Semput Di Malam Tahun Baru

Petang tadi lepas asar aku gi nursery yang Abg Auf n Adik Ajim stay tahun ni. gi amik barang2 diorang semua sbb start tahun depan, ceh macam jauh sangat je nak sampai tahun depan tu, Abg Auf ngan Adik Ajim dok nusery lain sbb Abg Auf dah start tadika dah tahun 2013.


Lepas dah setel semua terus amik Opahnya balik kerja.

Dalam kete aku dah rasa semput aku macam nak dtg je. Hampeh! inhaler aku tertinggal plak. Adik Ajim plak mengganas dlm kete time2 mcm ni la pun. Abg Auf aku tinggalkan kat rumah dah td, sape suruh dia tido. kuikuikui... eh, semput boleh gelak plak eh.


Aku bertahan la sampai rumah baru amik inhaler. Pam 2-3 das tp still xjln ni. Naya! Rasa macam nak lega je semput aku tu, tetiba terbatuk dan tersemput la balik. ish, gatal beno tekak aku ni.


Tapi aku tahan gak la. nunggu Belan balik. Bleh dia tolong sapukan minyak panas kat belakang badanaku ni. Aku memang takkan sapu sendiri. ni peluang nak menggedik dengan belan. so, bertahan la wahai tuan blog.


Udah nye sampai ke isyak semput aku ni up and down. tak mau nye lega terus. dah sapu minyak segala dah. Belan dan desak suruh gi amik neb or nebulizer kat klinik. Aku? mestila xnak. Siap pikir orang malam ni gi countdown, tgk bunga api la. Aku memangla takde nak bercountdown segala, dok rumah je, tapi agak2 la time orang countdown tu aku gi menyemak kt emergency room. sungguh tak best sambutan tahun baru aku. so.... katakan xnak pada Belan. hahaha...


Belan kata kalau dia balik dari surau lepas solat Isyak nanti, kalau tak lega gak, aku kene gi amik neb gak.


Hadoi! Nehi........


Dalam aku dok nehi nehi tu. batuk aku pun boleh tahan gak la power dia. dah tak cukup oksigen dah aku ni. mujur tak biru dah je...


Batuk-batuk sampai aku TERMUNTAH.

Banyak plak tu. mujur aku sempat terbang gi toilet. kalau tak konpem kena perli. Abg Auf pun pandai muntah kat toilet, hasil didikan aku la kan...sekali mama ko muntah melambak2 kat dalam bilik...


Muntah air je. sbb sblum muntah tu aku asyiiikkkk la minum air suam nak bagi hilang gatal tekak aku ni ha.


Belan balik masa aku dah settle muntah. Tapi still dlm toilet. Suamiku Belan yang sangat risau pun ketuk2 pintu toilet. Aku  pun request air suam dari dalam toilet, ok x? haha


lepas muntah alhamdulillah semput aku tu maaakiiinnnnn lega. Belan still paksa gi klinik. Aku cakap la bg aku bernafas dulu. sapu la dulu minyak panas ni ha dulu. hehe.. padahal nak tunjuk kat dia aku dah ok. amik masa sikit je. takkan la straightly after muntah trus ilang semput aku. kan?


and sememangnya taktik tu menjadi la. Belan pun nampak aku dah ok. tapi dia still nak kluo gk. bukan nak g countdown ye. dia nak g cari ubat batuk n scots emulsion utk aku. Baiknyeeeeee suami aku kan.


so sementara tunggu Belan balik dari misi mencari ubat batuk n scots emulsion tu, maka aku pun hapdet la blog aku.


Entri last 2012.


Selamat tinggal 2012.

Selamat datang 2013.


Selamat tahun baru semua.

Kita jumpa lagi tahun depan yerssssss....


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment