Wednesday 12 February 2014

CHICKEN POX DATANG BERTANDANG



Ni baru nak naik bintik2 dia.
Mula2 naik sebijik yg agak besar.
Tapi kat bahagian dada..
Aku biarkan la..
Ingatkan kena gigit charlie ke apa.
Sebab aku penah gak terjumpa charlie dalam bilik air rumah aku ni..
Dalam setahun aku dok rumah ni aku jumpa lebih kurang 3 ekor charlie.
Tapi xde plak kes kitorang sefamili kena gigit.

Dalam masa yang sama aku demam sikit2.
Demam tu tak kuat mane.
Lebih kepada sakit2 sendi.

Sekali hari ni makin byak plak bintik2 ni naik..
Semua berair plak tu.
Aku ni mula la rase riso.
Google punya google..
Macam sahih je aku ni didatangi CHICKEN POX.

Nak confirm kan lagi aku g la satu klinik ni yg aku tahu docnya pompuan.
Harus la cari doc pompuan sebab aku nak menyelak2 kan..
Haha..
Sekali masuk2 bilik doc tu ade doc.laki plak.
Rupany pagi selasa n rabu mmg doc laki ni yang duty.
Masa2 lain doc pompuan je.
huhu...
Maka aku tunjuk bintik2 yg kat tangan ni je la.
Doc ni pun macam paham aku sebenarnya nak jumpa doc Azian(doc pompuan tu).
Tapi doc laki ni cakap sohih aku kena chicken pox. huhuhuhuhu..

Worst nightmare ever.
Doc bg aku mc 2hari then suruh aku hospital amik MC panjang.
Rugi la amik MC private panjang2.
Rite?
Even sebenarnya aku tak sure la bape panjang MC yang aku bakal dapat dari hospital.
Esok lusa baru g hospital sebab aku nak tunggu bintik ni keluar banyak.sikit.
Bukan ape.
Senang aku nak tunjuk kat doc gomen u nanti
Kang dia xpercya kang.
Xpasei2 aku kena menyelak2 nak tunjuk bintik yang di dalam.
Huh!

So scary bila google gambo orang kena chicken pox a.k.a demam campak ni..Adeh la.

Adekah aku pun akan jadi sescary itu..
Adakah anak2 aku pun nnt didatangi chicken pox ini?
Aku harap tak la..

No comments:

Post a Comment