Thursday 19 April 2012

CUTI LAGI : KEPUTERAAN SULTAN PERAK KE-84

DYMM PADUKA SERI SULTAN AZLAN MUHIBBUDIN SHAH IBNI ALMARHUM SULTAN YUSSUF IZZUDDIN SHAH GHAFARULLAHU-LAH


Sultan Azlan adalah Sultan Perak ke 34. Mula menaiki takhta pada 3 Februari 1984 ketika aku genap sebulan menjengah dunia ni. Sekarang, aku dah anak 2 pun, kira lama juga Sultan Azlan ni memerintah Perak.


Selalunya akan ada celebration di Bandar Kuala Kangsar ni, yela, kata Kuala Kangsar Bandar Diraja kan, kena la celebrate birthday Sultan kat sini. Tapi tahun ini macam tak ada apa2 pun, mungkin ditanggungkan atau takde celebration kot. Mungkin Sultan masih berkabung, dalam bulan lepas anakanda Sultan Perak, Raja Ashman Shah telah mangkat (ke meninggal?). So maybe Sultan masih bersedih, dari apa yang aku dengar, Raja Ashman ni la anak yang paling disayangi Sultan Azlan.


Maka bercuti la aku seorang diri di rumah ni. Suami aku kerja di Bukit Mertajam,P.Pinang, sah-sah tak bercuti, even tak balik pun sampai Sabtu ni. Penat aku sorang2 jaga anak-anak,huhuhu... Bila la suami dapat bertukar ni.....Hoping!


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment