Saturday 26 May 2012

ADIK AJIM ACHOM ACHOM

Ni kerja opahnya Adik Ajim. Sian Ajim, kekuningan. Haha. Lawak pun ada. Mulut pun dah ternganga je. Hidung sumbat. Adik Ajim ni selsema dan batuk. Jangkit dari aku la tu.


Petua orang dulu-dulu, kalo selsema, sapukan hidung dan dahi dengan kapur dan kunyit hidup, bagi tempat tu panas, baru selsema tu hilang. Aku tak berapa berkenan sangat dengan sapu kunyit tu, kapur tu tak apa. Kunyit ni nanti ada tinggal kesan kekuningan kat area yang kena sapu tu. Tapi, petua ni mujarab la pulak. Memang nampak berkurangan la selsema Adik Ajim tu, lena tidur dia. Nak minum susu pun tak ada la mengamuk sebab hidung sumbat.


Tak apa la hidung tu kuning sikit, janji anak mama dapat tido lena, tak mengamuk tengah-tengah malam. Mama tak payah la berkunyit kapur segala. Mama kuat, makan ubat je. Tak mau la nanti orang kata hidung anak beranak kuningggg jeeeee.


Sekarang ni aku and family otw ke Bukit Mertajam, Belan kerja. Tapi dia nak bawak aku and anak-anak jalan-jalan pusing Penang. So anak-anak aku dah angkut masuk keta kul 6.45pagi tadi, diorang tak mandi pun lagi. hari ni kita mandi kat opis papa ye anak-anak. Mana la papa nak bawak kita ni :)


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment