Saturday 19 May 2012

SICK MOM

Dari malam tadi sampai tengahari ni aku memang terbaring je atas katil. Tak sihat weh...Pada hal pagi jumaat tu elok je aku pergi kerja, tapi se la sikit-sikit rasa cam sakit tekak. Aku ignore je la, alah biasa la sakit tekak kan. But tengahari masa jaga client aku exam, hidung aku dah start enjin bising dia. Srot sret srot sret..... memang bising sebab client aku semua diam, exam kan, kang kalo diorang bising aku juga marah. Tapi time aku pulak bising. huhu..

Client A : Teacher, u demam ke?
Teacher : Sorry, i m not feeling well, posibbly gonna demam tonite.
Student B : Teacher, u bisinglah !
Teacher : Ok, no one can talk, including me!

Dah diorang tanya, aku jawap la, kang aku tak jawap, kata sombong pulak, demam pun nak sombong, memang tak sesui la kan.

Tengahari tu Opah sampai dari Kuala dengan bus, kitorang nak balik Kg. Lasah jap, nak bawa mak sedara aku Mak Yang, pergi BSN tebus duit BR1M dia. Bape kali aku pusing Sg.Siput - Lasah. De la 4 kali. Masa ni badan memang rasa tak sihat sangat2 dah, tapi gagahkan la jugak.

Sampai umah dh pukul 5, ikutkan hati memang tak larat dah,tp anak2 tu cmne. so mandikan diorang. tup2 kul 7 Belan sampai umah, aku terus...... Lega.. Pembantu dah sampai. Dah 3 hari aku sorang bela anak2. So Belan ni balik rasa sangat relieve.. Mlm tu terus aku terbaring. Bebudak Belan handle. Pandai tuhan aturkan, aku sakit hujung minggu, suami ada boleh jaga anak. Kalau tak sian budak2 tu. Alhamdulillah.



Petang ni tak selsema tak teruk dah, demam pun tak dah, batuk n sakit tekak de lagi. Hopefully esok boleh full recover, banyak benda opis yang aku bawak balik, konon nk settle hujung minggu ni. tapi benda lain yang datang. We planned but Allah has better plan for us. Alhamdulillah.

2 comments: