Sunday 13 May 2012

A WISH FROM A BOSS

Assalamulaikum n salam pagi Ahad ( dah nak tengahari la dek non oi)…

Tengah masak ape tu weih...Aku tak masak, Belan dah pergi masak kat kedai kul 10 pagi tadi. Aku mandikan anak2 then jap tadi baru brunch..Ni memang rutin kotorang kalo hAi Ahad... Well, we must do something different on weekends. Kalau weekdays kita bangun pukul 5, weekend wajib bangun paling awal pukul 9.. Anak2 confirm sambung tido kalau time dia terjaga tu, umah senyap sunyi, nampak plak mama papa dia pun sedap mengoloh (bahasa perak = tido )... Hehe.. yeee, aku tau, aku tak leh wat macam ni selalu, nnt anak2 akan terdidik bangun lambat hujung minggu.. Belan, bila kita bangun awai hujung minggu?

So aku terbangun tadi pun ada sms masuk kt hp aku. Aku ni kalau ada sms masuk time2 pagi, memang aku cepat2 baca. Riso kantoi tak bangun tido lagi. Muahahha.. Sekali aku baca.....



Wallaweih... Sms dari boss aku weih. Kena balas cepat2, bukti ko tak bangun lewat hujung minggu...Muahaha.. Pada hal dah pukul 9, entah nos aku pun sengaja sms kul 9, dia tau pekerja dia time hujung minggu ni la nak buat overtime tido. Kalau kat ofis, overtime semua tak dibayar...

Hmm, Mr. Lee, my boss. Actually, sepanjang aku kerja, aku dah merasa 3 jenis bos yang berlainan.

Masa kerja kat Sarawak, bos aku lelaki Indian, orang semenanjung, kawen dengan orang Kenyah, Sarawak, anak semua dah macam Singh, tak mcm India, tak macam Kenyah, tapi still lawa. Orang Singh kan putih, tapi hidung mata semua macam India. Kalo tengok diorang satu family, tak macam family, laki bini ngan anak2 semua tak sama. Bos aku ni baik, sangat memahami. Tapi dia takde la sms wish macam ni kat aku, yela, aku rasa no fon aku pun takde dalam phonebook dia. hmm.dengar cerita bos aku ni dah naik pangkat.

Bos aku masa kat kajang ni, huh.. Sabo la.. Banyak tragedi. Nanti la aku cerita. Malas, buat spoil mood ahad aku je..

Mr. Lee ni bos aku yang ketiga. Semua cerita yang aku dengar tentang dia, semua yang baik2 je. Aku tgk dia ok je., cuma hari tu kan dia wat perang saraf dengan aku.. huhu. Tapi so far lepas incident tu, aku ngan dia ok je. dan aku rasa aka bertambah ok lepas aku baca sms dia tu td. Tq sir, orang first wish kat aku. Aku tau dia bukan sms aku seorang, tapi aku hargai dia masukkan nama aku dalan list dia nak wish aku. Dia boleh je tak sms aku, wish orang lain je, tapi itulah sifat pemimpin yang tidak pilih kasih. ececeh, mcm soklan induksi aku... Haha..

Tq Mr.Lee!

No comments:

Post a Comment